Synonymer till lättläst
Inget resultat hittades för din sökning
Vill du vara med och bygga användarnas synonymordbok? Här kan du lägga till nya ord, uttryck, meningar och definitioner som inte finns i ordboken än.
Var noga med stavning.
Uppslagsordet kan endast innehålla bokstäver, mellanslag och bindestreck.
För synonymer, motsatsord och sammansatta ord:
Skriv ditt bidrag i grundform och obestämd form, se exempel nedan.
- "hoppa" (inte "hoppade")
- "tveka" (inte "tvekande")
- "kränka" (inte "kränkt")
För definitioner och meningar:
Skriv hela ditt bidrag i textrutan. Börja meningar med stor bokstav och avsluta med punkt.
Ditt bidrag kan endast innehålla bokstäver, mellanslag och skiljetecken.
För mer information om hur du fyller i formuläret, klicka på informationsikonen nedan
Tack för att du bidrar till vår levande ordbok!
Här kan användare komma med egna förslag till vår ordbok.
- Synonym - ett ord som har samma betydelse som uppslagsordet
- Motsatsord - ett ord som har motsatt betydelse som uppslagsordet
- Definition - en förklaring av uppslagsordet
- Mening - en mening som innehåller uppslagsordet
- Sammansatt ord - ett ord som består av två eller flera ord, varav uppslagsordet är ett
- Uttryck - ett idiomatiskt uttryck eller ordspråk som innehåller uppslagsordet
Användare kan lämna följande typer av bidrag:
- Uppslagsordet får endast innehålla bokstäver, mellanslag och bindestreck.
- Uppslagsordet och bidraget kan inte vara identiska
- Bidraget får endast innehålla bokstäver, mellanslag och skiljetecken (punkt, parenteser, apostrof, bindestreck, kolon, semikolon, komma-, utrops-, fråge- och citattecken)
- Var noga med stavning
- Skriv bidraget i grundform och obestämd form (tex "hoppa" och inte "hoppade")
Det finns några regler för att fylla i formuläret:
Synonymer.se är en levande synonymordbok som hela tiden växer, tack vare våra användare.